Help! My child worries about tests

Escrito por IFISA-Blog el . Publicado en Artículos del Blog IFISA

by: Dr Stacie Bunning clinical psychologist | Our daughter is a good student who likes school, but at the mere mention of the word "test," she gets anxious. How can we help her reduce her test stress? |

Question: How can I help my child with test stress?

My daughter is smart, outgoing, and funny, but can be a bit serious at times. Although she is doing well in school, above grade level in reading, language arts, and math, she gets nervous and anxious at the mention of the word “test.”

Even though she does well on her school work and homework, she panics on her tests and makes silly mistakes. She doesn’t read the directions correctly, she rushes to finish the test so she is not the last one to finish, or she can’t think straight because she’s too nervous so she gets wrong answers to questions she already knows. Can you give us some ideas as to what she and we, as parents, can do to help with this situation?

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Encargado de negocios de EEUU realizó su primera gira oficial en Venezuela

Escrito por Super User el . Publicado en Artículos del Blog IFISA

Durante el Mes de la Historia de la Mujer, el Encargado de Negocios de la Embajada de los Estados Unidos en Venezuela, Todd Robinson, realizó su primera visita oficial con el propósito de inaugurar el “Espacio Americano Katherine Johnson” en el Instituto de Formación Idiomática (IFISA) en la población de Lechería, estado Anzoátegui. 

El nombre del espacio se debe a la matemática afroamericana que contribuyó en la aeronáutica estadounidense y sus programas espaciales con la aplicación temprana de las computadoras electrónicas digitales en la NASA, como se muestra en la película estadounidense “Talentos Ocultos”. Este espacio es un lugar para la capacitación de ciudadanos y ofrece cursos y talleres para la formación de jóvenes estudiantes.

“A través de los Espacios Americanos, proveemos acceso a la información sin filtros en un ambiente seguro donde se puede discutir y explorar nuevas ideas”, dijo Robinson explicando el propósito de estos centros.

(Lea también: Encargado de negocios de EEUU en Venezuela visitó fábrica de chocolate en Barlovento)

El diplomático se reunió posteriormente con jóvenes representantes de la seccional Oriente de la Sociedad de Ingenieros Petroleros. Los participantes en la reunión expusieron sus expectativas del futuro y hablaron con el diplomático en relación con las oportunidades para intercambios y vínculos entre ambos países para promover su desarrollo profesional y alcanzar sus metas.

Durante su gira, Robinson tuvo la oportunidad de visitar las instalaciones de la fábrica de chocolates "Flor de Birongo" en esa población del estado Miranda, donde pudo apreciar un  modelo productivo en la elaboración.

En Cúpira, compartió con Acción Campesina, una ONG que impulsa la agricultura sostenible, privilegiando la participación de los pobladores rurales, sus organizaciones y emprendimientos en varias áreas de manufactura artesanal como chocolates, casabe y otros productos. 

Quedó impresionado con respecto a cómo estos grupos afrovenezolanos están trabajando en forma estratégica para crear prosperidad en sus comunidades.

Robinson finalizó su recorrido reuniéndose con sectores políticos, sociales y económicos de las regiones visitadas para conocer más de cerca la realidad del país y ofrecer el apoyo del gobierno de los Estados Unidos. 


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Positive superhero play

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by: GreatSchools Staff | Preschoolers love tapping into their inner superhero. Here's how to keep it from promoting aggressive behavior. |

At your child’s preschool, a boy emerges from his “bat cave” ready to combat evil. Sound familiar? Superhero play is an everyday occurrence in numerous preschool classrooms. But many parents wonder if the violent behavior of superheroes in television and film negatively influences a child’s social development. Experienced teachers know that superhero play is inevitable and can provide a valuable opportunity for young children to learn about helping others.

Why the interest in super-abilities?

Preschoolers learn that words and actions have meaning. Pretending to be a superhero is one way for them to feel as powerful as adults. “This type of play allows children to feel in control and invincible at a time when developmentally they might be feeling just the opposite,” says Erica Pelavin, an individual and family therapist in Palo Alto, Calif. It also involves moving their bodies in vigorous ways such as jumping, running and chasing.

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Tools for Teachers

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by: American Educator | Creating Sanctuary for Students Fearful of Deportation |

While most school-age children of immigrants are U.S. citizens, many live in households that include people with various immigration statuses and fear that they or their family members will be deported. The AFT has been hearing from members all around the country that children are showing signs of social-emotional stress as a result of being undocumented themselves or knowing that a family member is undocumented.

Deportations separate families and leave many more in fear of separation. Teachers, counselors, and other school personnel are often the first to address the mental health concerns of their students regarding immigration, and have witnessed firsthand the negative impact on students’ ability to focus in school.

Children involved in or fearing deportation raids may experience emotional and behavioral changes, sleep and eating disturbances, excessive crying, anxious behavior, nightmares, aggressive and withdrawn behavior (especially in older youth), poor academic performance, and social withdrawal and isolation.

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